Kecantikan Bibir

Category:

Inginkan bibir yang cantik?
Bukan sahaja kulit badan dan wajah sahaja yg perlu dijaga, namun bibir juga perlu dirawat agar tidak menjadi gelap dan merekah kering.

Selepas anda berus gigi anda setiap pagi, cuba menggunakan berus gigi, gosokkan bibir anda secara lembut agar 'terkelupas' bibir anda.
Ia perlu berus beberapa sel-sel mati dan menggalakkan pertumbuhan yang baru.
Juga, jangan lupa bahawa balsem bibir! Adakah bibir anda luka dan nyahhidrat? Betulkan apa yang anda sudah mempunyai dengan menggunakan berus gigi yang lama dan memberus bibir anda dengan Vaseline (berbuat demikian tiap-tiap hari).

Kemudian, anda perlu menggunakan Vaseline atau lip balm kegemaran anda pada bibir anda setiap malam sebelum anda tidur.
Pastikan terkumpul pada waktu malam (melakukan ini setiap malam).
Minum sekurang-kurangnya 8 gelas air setiap hari. Ingat untuk memakai salap bibir dengan SPF 15 atau lebih tinggi untuk melindungi mereka. Selepas beberapa hari anda akan melihat perbezaan yang dramatik. Pastikan ini, dan menjadikannya tabiat setiap hari.

Cuba memohon menyembunyikan sesuatu ke atas bibir anda.
Kemudian gunakan gincu kegemaran anda dan anda akan kelihatan lebih cantik dan sihat. Untuk hasil terbaik, gunakan pelapik bibir sebelum memakai gincu.
Gincu beberapa mengandungi bahan-bahan yang sebenarnya membuat bibir anda yang gelap selepas sering digunakan (peratusan yang tinggi plumbum atau sesuatu). Jadi, hanya menggunakan pelbagai gincu, lipliner, pensel dan glos yang sederhana. Minum lebih banyak air, ia benar-benar membantu pam bibir.
Gincu mungkin tidak sesuai bagi alami bibir kering.
Penjagaan bibir anda. Ia mempunyai sesuatu yang boleh dilakukan dengan metabolisme. Bibir gelap mungkin disebabkan oleh diet yang tidak sihat dan gincu yang tidak sesuai.

Anda perlu berhati-hati apabila memilih jenama yang sesuai untuk anda. Menghentikannya segera apabila anda notis perubahan dengan warna bibir semula jadi anda.
Untuk diet yang sihat, cuba makan lebih banyak buah-buahan dan mengelakkan kafein dan merokok.

Ia adalah mudah, mudah untuk menyediakan dan baik untuk peredaran darah anda.
Cubalah beberapa kali seminggu. Sapukan lapisan yang nipis ubat gigi ke bibir anda sebelum anda pergi tidur.
Bibir anda pada waktu pagi akan lebih merah dan bersih.
Warna bibir anda mungkin mempunyai kaitan dengan apa yang anda makan kerana ia adalah penting untuk mempunyai diet yang seimbang. Jika anda tidak mempunyai diet yang seimbang, maka makan makanan yang lebih sihat.



Cara Mengurangkan gelap Bibir

Cara yang paling ketara menangani masalah bibir gelap adalah mengikuti tips di bawah ini. Ini kerana tidak untuk mendapatkan kembali kulit semula jadi mereka. Anda boleh cuba remedi ini di rumah untuk mengurangkan gelap bibir dan mencegah kerosakan yang lebih teruk:

i) Tiap-tiap malam sebelum tidur, sapukan seluruh bibir dengan campuran gliserin, jus lemon dan madu.

ii) Menggunakan lapisan nipis mentega menjelaskan pada bibir sebelum tidur dan meninggalkan pada semalaman juga membantu dalam mengembalikan bibir warna asal mereka.

iii) Mengurut bibir anda dengan beberapa yogurt setiap pagi dan petang juga diketahui dapat membantu.

iv) Minum lebih air kurma merah.
Masukkan lebih kurang 6biji ke dalam cawan dan tuangkan air panas di atasnya. Tunggu kira-kira 1 / 2 jam atau 45 minit sebelum anda minum.

Comments (0)

Post a Comment